بوبی بوبا

ده جمله اي كه نبايد به دوقلوها بگوييد

1392/5/18 9:33
نویسنده : مام
217 بازدید
اشتراک گذاری

ده جمله اي كه نبايد به دوقلوها بگوييد

۱. «کتک بخوری، خواهرت/برادرت هم دردش می آد!» این تصور غلط است. اگرچه دوقلوها ارتباطی بسیار قوی با هم دارند، اما دلیل نمی شود قانون عمل و عکس العمل نیوتن را با آنها مرتبط بدانیم.


۲. «من تو رو از اون یکی بیشتر دوست دارم!» به جای ارزش گذاری بر ماهیت وجودی یک قل، ویژگی های مثبت و دوست داشتنی هر قل را بیان کنید.


۳. «ِاوا ! شما دوقلویین؟» تاکید کلامی بر این موضوع باعث جلب توجه دیگران به دوقلوها و معذب شدن آنها می شود. می توانید کنجکاوی خود را در قالب پرسشی غیرمستقیم مطرح کنید.


۴. «کدوم تون بزرگ تره؟» معمولا فرزندان بزرگ تر حقوق و حمایت بیشتری از طرف والدین دریافت می کنند. با این پرسش گویی می پرسید: «کدام یک از شما رییس دیگری است؟»


۵. «کاش من هم دوقلو داشتم!» بهتر است قبل از بیان این حرف، مشکلات اقتصادی و تربیتی والدینی که دوقلو دارند، در نظر بگیرید.


۶. «شماها می تونین فکر همو بخونین؟» بهتر است ارتباط خاص دوقلوها را با خرافات نیامیزیم. دوقلوها الگوی فکری مشابهی دارند زیرا ژنتیک آنها مشابه است اما این ارتباط را بیشتر می توان به ارتباط فکری ۲ نفر که فوق العاده با هم صمیمی هستند، شبیه دانست.


۷. «همیشه کارهاتون را با هم انجام می دهید؟» تغذیه، خواباندن و بازی همزمان دوقلوها در دوران شیرخوارگی و خردسالی راحت تر است اما در دوران کودکی و نوجوانی هر کدام از آنها زندگی و شخصیت منحصر به فرد خود را خواهند داشت.


۸. «شماها دو روی یک صفحه اید!» گاهی اطرافیان هنگام انتخاب اعضای گروه، دعوت کردن مهمان یا هر نوع ارتباط دیگری، فکر می کنند هر دو قل باید به مهمانی دعوت شوند یا هیچ کدام. شاید در مورد یک تولد کودکانه چنین تصمیمی بد نباشد اما این نگرش به خصوص در مورد دوقلو هایی که سن بیشتری دارند، نوعی کوچک شمردن جایگاه انسانی آنهاست. دوقلوها دوست دارند به آنها به چشم یک انسان عادی و مستقل نگاه شود.

۹. «تو کدومی؟» بهتر است پرسشتان را مودبانه کنید: «امیدوارم تشخیص ضعیف من را ببخشید؛ شما دو تا واقعا شبیه هستید، شما... هستی یا...؟»

۱۰. «دوقلو بودن چه حسی داره؟» دوقلوها از وقتی به دنیا آمده اند همین زندگی را داشته اند و نمی توانند تفاوت بین خودشان و دیگران را بفهمند این سوال مثل این است که از شما بپرسند دوقلو نبودن چه حسی دارد؟!


 منبع:salamat.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مهناز مامان ترلان کوچولو
18 مرداد 92 16:04
عالیه که اینا رو نوشتین چون واقعا آگاهی در این زمینه کمه و احتیاج هست که گفته بشه ممنونمپسملای خوشگلتو ببوس


مرسي عزيزم ترلان نانازي و ببوس
مامان گلی
19 مرداد 92 11:14
سلام مامانی.
عیدتون مبارک.
وای خدای من خیلی خوب نوشتی.منم باید یکم اطلاع رسانی کنم.باز شما نی نی هات هر دو نازپسرن.مال من یکی دخمل یکی پسر.ملت تصور میکنن باید همه کاراشون یکسان باشن.یکم دهترم گریه کنه میگن این جنسش خرابه.دخترم زرنگتره مین پسرت چقدر پخمه هست.یعنی با پرویی
همش ناراحتم میکنن منم به همسری میگم.دوست ندارم مدام مقایسشون کنن.مدام قیافه هاشونو رفتارشونو خوردنشونو...خلاصه بهم سخت میگذره.فقط خانوادم بینشون کوچکترین فرقی نمیزارن.
مدام این سوال؟؟؟کدومو بیشتر دوست داری؟؟؟ای بابا من مادرشونم جونم براشون در میره.یعنی با یه ذره گریه یکیشون باید آرومتره رو دست داشته باشم.
وای سرت رو درد آوردم.خوبه از تجربیاتت استفاده کنم.فدات


آخي عزيزم غصه نخور كم كم عادت مي كني. ولي حق كاملا با توئه. خيلي سخته اين مواردي كه گفتي. شما هم از اين جور مطالب بذار تا بيان و بخونن و دانششون بره بالا. بوس براي دوقلوهاي نانازيت.
مامان آریا
19 مرداد 92 18:13
سلام اره واقعا خیلی درسته این مطلب...
من خودم دو تا داداش دوقلو دارم که الان 18 سالشونه
به نظرم کار تربیتی شما خیلی سخت تره ...


جدي؟ آخي. آره عزيزم كار ما كمي پيچيده تر ميشه.
negin
24 مرداد 92 13:26
خدا حفظشون کنه.

مسئولیت سنگینیه.

امیدوارم فرهنگ سازی بشه.

آپممممم


به اميد آن روز. ممنون از لطفت عزيزم. حتما بهت سر ميزنم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بوبی بوبا می باشد